Radio-C

februari 25, 2005

LCD Soundsystem


De plaat van het jaar, volgens velen. Ik weet het niet.
"LCD Soundsystem" gaat van start met de leuke radiosingle 'Daft Punk is playing at my house', heel leuk maar zeker niet meer. Ik zal de radio dan ook niet afzetten maar ook geen tandje bij geven. En dit geldt voor bijna alle nummers op deze plaat. 'Too much love' is naast een laid back lounge nummertje vooral veel te lang. 'Tribulations' is electropop waar weinig op aan te merken valt maar het doet mij niks. Ben ik ziek, heb ik geen smaak? Het beste nummer is zonder enige twijfel de electro-punk van 'Movement': een wild om zich heen slaande song met gitaarlawaai zoals er te weinig op dit album staat. En daar ligt 'mijn probleem' wellicht: te veel heimwee naar echte gitaren en dergelijke, want alleen bij dit nummer heb ik de neiging om het volume te verhogen. Op de tweede (bonus) cd, vallen vooral de singles 'Losing my edge' en 'Yeah' (beide versies) op in positieve zin, maar nogmaals: ik krijg er warm noch koud van.
De plaat van het jaar? Ik denk het dus niet. Altijd leuk om even tegen de stroom in te roeien...
Eindconclusie: 6/10

1 Comments:

  • Ik heb dezelfde twijfels en bijgevolg ook identieke eindconclusie: dit is hoegenaamd niet 'de plaat van het jaar'.

    By Blogger Kristof, at 26 februari, 2005 13:17  

Een reactie posten

<< Home