Radio-C

februari 21, 2005

Bright Eyes "Digital ash in a digital urn"


Bright Eyes bracht in januari twee albums tegelijkertijd uit, dat zal niemand ontgaan zijn. Ik schreef in een vorige post dat "I'm wide awake, it's morning" mijn voorkeur wegdroeg maar ondertussen heb ik het andere - moeilijkere - album wat meer kunnen (willen) beluisteren en zal ik mijn mening enigzins moeten herzien.
"Digital ash in a digital urn" staat eigenlijk vol met eenvoudige popsongs die een ""Kid A-behandeling" hebben ondergaan. Vaak lijkt het of je naar twee nummers tegelijk aan het luisteren bent maar toch is het geen mash-up van twee totaal verschillende songs. Het maakt de songs in eerste instantie wat minder transparant en dus moeilijker maar uiteindelijk ontdek je toch de schoonheid van elke compositie.
Dit album is eigenlijk in niets te vergelijken met het andere Bright Eyes-album behalve dat het volstaat met prachtige melodieën. Ik heb geen voorkeur meer, vandaag geven we ons nog eens over aan "Digital ash" en morgen misschien aan "Wide Awake". Maar de naam Bright Eyes is nu al een kwaliteitslabel!
Eindconclusie: 8.5/10

Links:
Saddle Creek downloads

1 Comments:

  • Kid A, zo had ik het nog niet bekeken, maar volledig ja, inderdaad.
    Ik blijf bij mijn lichte voorkeur voor Digital.

    By Anonymous Anoniem, at 22 februari, 2005 10:30  

Een reactie posten

<< Home