Radio-C

februari 13, 2005

Magnapop "Mouthfeel" (review)


Magnapop's nieuwste album "Mouthfeel" heeft nog niet veel aandacht gekregen in de pers en op het net. Pas dit weekend heb ik het album deftig kunnen beluisteren en hier volgt dan ook mijn bescheiden oordeel. "Mouthfeel" is verre van slecht: het staat vol zomerse melodieuze rocksongs waar Magnapop het patent op heeft met als uitschieters: 'We're faded' , 'Pdx' (iets ruigere punky rocknummer), 'California' (zomerpop), 'The In-Between' (het sterkste refrein) en 'Smile 4 U' (luister zelf want de groep heeft dit nummer gratis beschikbaar gesteld op hun site). Genoeg leuke nummers dus om de cd aan te bevelen en toch zal ik hier geen pleidooi houden om deze cd onmiddellijk aan te schaffen. Waarom niet? Ik weet het niet echt. Het album 'pakt' mij niet zoals de eerste twee Magnapop-albums dat deden. Misschien moeten we zelfs beweren dat hun houdbaarheidsdatum voorbij is? Misschien is Magnapop niet meer die relevante groep die ze ooit eens waren? Maar Magnapop klinkt in 2005 nog even fris als toen en kent nog steeds de kneepjes van het songschrijversvak en toch overtuigen ze me niet helemaal! Een moeilijk te beoordelen plaatje dus.
Eindconclusie: 6/10 (en een herkansing deze zomer?)