Radio-C

januari 30, 2005

Bright Eyes "I'm wide awake, it's morning"

Een paar dagen geleden berichtte ik reeds over Bright Eyes. Toen wist ik nog niet welke van de twee tegelijkertijd uitgebrachte CD's mijn voorkeur geniette. Dit euvel is ondertussen reeds grotendeels verholpen. Ik betrap er mezelf steeds op dat "I'm wide awake, it's morning" nogal vaak in de WinAmp-player/CD-speler belandt.

Reeds na enkele luisterbeurten klink deze cd al zo vertrouwd dat je zelfs begint te denken dat het hier om covers gaat die je maar niet kan thuis brengen. Bright Eyes bezit de gave om songs uit ons collectief geheugen te halen waar we zelf het bestaan niet van vermoedden. Een uitzonderlijke prestatie. De aanvankelijke (persoonlijke) afkeur voor country smelt als sneeuw voor de zon als je je samen met Conor Oberst en Emmylou Harris op de prairie bevindt. Maar niet alleen country ook folk en wat rock passeren de revue op deze cd.
We kunnen dus nogmaals deze woorden boven halen: Warm aanbevolen!
Conclusie: 8.5/10

Andere recensies:
Kindamuzik
Humo
Metacritic

Download:
Bright Eyes - Lua

2 Comments:

  • Ik ben geloof ik één van de weinige die "Digital ash in a digital urn" iets beter vind.
    Dat van die covers is aardig gevonden, ik zat daar zelf ook al mee. Road to joy lijkt gebasseerd op de 9de van Beethoven, het slotdeel Ode an die Freude (het 'europees volkslied').
    En I believe in symmetry (van "Digital ash")doet denken aan Nena's 99 luftballons.
    Maar fijne plaatjes, dat zeker.

    By Blogger woordenaar, at 11 februari, 2005 11:09  

  • Ik ben ondertussen "Digital Ash "wat meer aan het beluisteren en zal daar misschien later een review van posten. Het is zeker geen slechte plaat, zo veel is duidelijk en bedankt voor je comment!

    By Blogger Carlo, at 11 februari, 2005 12:12  

Een reactie posten

<< Home