Radio-C

januari 25, 2005

Open dirs

Het lijkt of de hele blogwereld de open dirs heeft omarmd als de manier om nieuwe muziek te verspreiden. Alhoewel de term nieuwe muziek hier wellicht niet zo juist is. Het gaat veeleer om volledige albums van reeds 'gevestigde' groepen die (vaak tijdelijk) in zo'n open directory staan te wachten om gedownload te worden.
Ook ik bezondig mij eraan naar deze open dirs te verwijzen: mea culpa!
Maar als echte muziekliefhebber heb ik maar één doel en dat is zo veel mogelijk mensen laten genieten van wat ik goede muziek vind, hoe subjectief dat ook is. En als er dan een enkeling is die door het downloaden van een voor hem voorheen onbekende groep beslist om die cd dan toch aan te schaffen (op welke manier dan ook) dan denk ik dat dit zeker niet ontmoedigd mag worden. OK, misschien zijn er wel meer mensen die door dit soort posts juist die cd niet gaan kopen. Dus mensen, wie jullie ook zijn, vind je iets echt goed, koop die cd dan.

If you really like the music, buy it!

En dan nu een paar prachtige links:
The Kills - No wow
The Mars Volta - De-loused in comatorium
The Mars Volta - Frances the mute (rar-file)
Arcade Fire - Funeral
Interpol - Antics
Wilco - A ghost is born
Yeah Yeah Yeahs - Fever to tell
Elvis Costello - The delivery man
Eliott Smith - From a basement on the hill
The Streets - A grand don't come for free
(Alle links dankzij open dir)

1 Comments:

  • Zolang ik bij mtv cribs zie dat artiesten in bentleys rondrijden,en in enorme villa's wonen, blijf ik gewoon downloaden!

    greatings head honcho.
    (http://www.schrikdraad.blogspot.com)

    By Blogger king Ed, at 25 januari, 2005 13:31  

Een reactie posten

<< Home