Radio-C

juni 16, 2005

Tracy Bonham "Blink the brightest"


In 1996 maakten we kennis met Tracy Bonham via de zeer smakelijke single 'Mother mother' en het album "The burdens of being upright". Daarna heb ik niets meer gehoord van deze singer-songwriter, alhoewel ze in 2000 wel het album "Down here" uitbracht.
Nu verschijnt haar derdecd "Blink the brightest" voorafgegaan door de single 'Something beautiful', een vrij gladde popsong die niet misstaat op eender welke radiozender.
De rest van het album ligt in het verlengde van deze single maar weet nergens te overtuigen. Ik hoor nergens de frisheid die haar debuut nog de moeite waard maakte. Wel hoor ik berekende popsongs die aansluiting zoeken bij het indie-wereldje maar daarvoor veel te glad zijn.
Tracy heeft als multi-instrumentaliste wel het album wel bijna volledig zelf ingespeeld samen met onder andere Butch van eels en Mitchel Froom om er maar en paar te noemen. Maar een klassieker zou ik deze plaat niet noemen. Luister nog eens naar haar debuurplaat en haal herinneringen op aan de jaren 90 maar ik vrees dat we daarmee alles gezegd hebben over deze ooit veelbelovende dame. Spijtig!
Eindconclusie: 5/10

2 Comments:

  • Just lettin' you know I've linked to you from my blog, Berkeleyplace.blogspot.com--a blog on free speech and MP3s. Check it out--I'd love to get you to link to me, too. Thanks.

    By Blogger evan, at 17 juni, 2005 11:18  

  • Ik vond die nieuwe Tracy Bonham juist wel erg leuk.

    By Blogger Storm, at 23 juni, 2005 15:18  

Een reactie posten

<< Home