Radio-C

mei 29, 2005

Coldplay "X&Y"


Vanavond om 0u00 (eigenlijk vannacht dus) wordt de nieuwe Coldplay "X&Y" voorgesteld op StuBru in de aanwezigheid van Joost Zwegers van Novastar. Het album verschijnt pas eind volgende week en hoe vreemd het ook mag klinken in deze internettijden, het album is nog steeds niet gelekt op het net. Daarvoor moest EMI wel zeer strenge maatregelen nemen: zo konden journalisten het album enkel beluisteren op een iPod in een glazen case en in aanwezigheid van enkele security mensen. (bron)
Vanavond luisteren dus naar StuBru en ik ben benieuwd of er daarna geen tracks zullen verschijnen ergens op het net. Bij Amazon kan je nu wel al fragmenten beluisteren van het nieuwe album.
Ik ben zeer benieuwd naar het album, zeker nu de eerste recensies verschijnen en die (voorlopig) zeer lovend zijn. Zo vergeleek De Morgen het album met de heruitvinding van het wiel maar ook bij NME zijn ze er zeer over te spreken. Persoonlijk en enkel afgaande op de singel en de eerder gelekte song 'Talk', ben ik nog niet echt wild van wat ik te horen heb gekregen. 'Speed of sound' klinkt mij toch iets te veel als een doorslag van een andere Coldplay song.