Radio-C

mei 31, 2005

The Caesars "Paper tigers" (review)


Bekend worden door een commercial? Het is geleden van de Levi's reclames, geloof ik. De Zweedse groep Caesars hebben het te danken aan Apple's commercial voor hun iPod shuffle waarin ze gebruik maakten van 'Jerk it out'. Oorspronkelijk stond dit nummer op hun eerste album "39 minutes of bliss" maar, uit commerciƫle overwegingen, staat het nu ook op hun nieuwste cd "Paper tigers".
Is de rest van de cd ook de moeite zal u wellicht willen weten. Wel, spijtig genoeg staat er geen tweede 'Jerk it out' op maar en gelukkig staat er ook geen tweede 'Jerk it out' op. Wat je wel kunt vinden op "Paper tigers" zijn instant meezingbare power-pop-songs, zoals Oasis ze ooit schreef en er in de jaren 60 met duizenden werden uitgebracht. Weinig origineel dus maar wel lekker.
'It's not the fall that hurts' is een schaamteloze brok happiness, die 'Jerk it out' zelfs even doet vergeten en in 'May the rain' komt dat overbekende orgeltje uit de iPod-ad zelfs even terug om de hoek kijken, maar voor de rest blijft deze song wat minder hangen: hij zal mijn iPod-selectie wellicht niet halen dus. Maar niet getreurd, er staan nog genoeg andere lekkers op deze plaat.
The Caesars hebben zeker het warm water niet uitgevonden maar op een zomerse dag wil ik me graag onderdompelen in een fris bad vol "Paper tigers".
Eindconclusie: 7/10