Radio-C

maart 17, 2005

Monza "Grand" (review)

Een goede maand terug schreef ik dat ik enorme reserves had tegenover de nieuwe Monza-cd. Nog meer misschien omdat iedereen (allé de pers toch) er zo positief over was.
Ondertussen zijn we ruim een maand later en van mijn lief vrouwtje heb ik de cd toch wel cadeau gekregen zeker. En ik moet toegeven dat ik er blij mee ben.

Monza heeft zijn beste cd tot nu afgeleverd (is uiteraard niet zo moeilijk als dit pas je tweede cd is, maar toch) en de single behoort eigenlijk tot de mindere, alhoewel er geen enkel echt slecht nummer opdeze plaat staat.
De cd is veel rustiger maar ook emotioneler dan hun debuut. En inderdaad Stijn Meuris zingt beter dan ooit tevoren. En ook de teksten zijn dit keer zeer geslaagd.
Ik durf zelfs beweren dat Monza (voorlopig) de beste Belgische cd van het jaar heeft afgeleverd, de leukste is die van De Mens. Nu nog wachten op Admiral Freebee en dEUS (en wie weet verrast Stash ons ook nog wel). Sarah Bettens zal het wel niet zijn, vrees ik: een beetje te saai allemaal.
Eindconclusie: 8/10

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home