Radio-C

juni 05, 2006

Flaming Lips - At War with the Mystics


"At War with the Mystics" is de elfde plaat uit de 13-jarige carriere van The Flaming Lips en neem het van mij aan: u moet ze echt gehoord hebben! Ik kan niet beloven dat u ze goed gaat vinden, maar wie zichzelf een muziekliefhebber noemt moet minstens één maal in zijn leven onderworpen worden aan de unieke sound die The Flaming Lips weten te creëren.
En als ik er u dan bij vertel dat "At War With The Mystics" misschien wel de beste plaat van The Flaming Lips is, dan vraag ik me af wat u hier nog zit te doen.
U kan het volledige album beluisteren op hun site (klik door op audio)

Gisteravond waren ze te gast in de Vooruit in Gent en afgelopen weekend speelden ze ook nog Pinkpop plat. En als u straks de recensies leest van een van deze concerten, zal u wellicht (net als ik eigenlijk) spijt hebben dat u er niet bij was/kon zijn.

Laten we dus maar gewoon besluiten dat The Flaming Lips verantwoordelijk zijn voor een van de betere platen van dit (in mijn ogen toch wat magere) jaar.

Wie me niet wil geloven leest er de volgende recensies maar eens op na.
Second opinions: Digg*, Humo, FileUnder, KindaMuzik en SoundsLike.

Video voor de 'Yeah Yeah Yeah Song'
MySpace

1 Comments:

  • Deze plaat was mijn eerste kennismaking met The Flaming Lips. Een beetje late kennismaking, ik geef het meteen toe. Het smaakte wel naar meer. Op deze plaat staan heerlijke nummers. The Flaming Lips hebben een prettig gestoorde stijl, al kun je bijna niet van één stijl spreken. Helemaal top vind ik deze plaat overigens niet. Hij is mij net iets te wisselvallig, maar het is een mooie reden ook andere Flaming Lips-platen uit te gaan proberen.

    By Anonymous Anoniem, at 07 juli, 2006 19:38  

Een reactie posten

<< Home