Radio-C

juli 02, 2005

Millionaire "Paradisiac" (review)


Het tweede album van Millionaire, getiteld "Paradisiac", werd opgenomen in de VS onder de deskundige leiding van Josh Homme van Queens of the Stone Age en dat kun je eraan horen.
Ik moet toegeven dat ik na de eerste beluistering niet echt wild was van dit album maar ook hun debuut "Outside the simian flock" was niet onmiddellijk mijn favoritet dus dat wilde niet echt iets zeggen.
Ondertusen zijn we toch ettelijke luisterbeurten verder en beginnen er zich zelfs favoriete tracks aan te melden: de single 'For a maid' is best lekker te noemen, de openingstrack 'I'm on a high' dat eivol geluidjes zit doet me instemmend headbangen, 'A lust unmatched' klinkt vervaarlijk als Queens of the Stone Age maar blijft (gelukkig) een echte Millionaire-song, 'Alpha Male' is hersenloze ramrock die nogal veel lijkt op de draak van een hit van ene Danzel (Pump it up!) maar eigenlijk gewoon melodieuze teringherrie blijkt van het betere soort, ook 'Love is sickness' behoort ondertussen tot mijn favorieten en eigenlijk moet ik nu toegeven dat de rest van de songs verre van ondermaats zijn, iets dat ik me bij een eerste luisterbeurt niet had kunnen voorstellen.
Ik blijf wel een lichte voorkeur behouden voor hun gevarieerder debuut maar ik heb me dus ondertussen meer dan verzoend met hun nieuwe plaat en zal er wellicht nog enkele uurtjes zoet mee zijn.
Eindconclusie: 8/10
Beluister de cd in de Luisterpaal van VPRO's 3voor12

Links (voor wie een second opinion wil):
Humo-recensie
daMusic
Tijdnet
3VOOR12