Radio-C

mei 16, 2006

Boy Kill Boy


Hoog tijd om weer een groepje onder uw aandacht te brengen, dat - volgens mijn bescheiden mening althans - recht heeft op zijn eigen '15 minutes of fame' en misschien wel langer. Vorig jaar was ik volledig onder de indruk van Arcade Fire, maar dit jaar is er (voorlopig toch) nog geen enkele groep opgestaan die me zo van m'n sokken blies. My Latest Novel, Band of Horses, Guillemots en misschien ook Eagle*Seagull zijn voorlopig de leukste nieuwe aanwinsten van het muzikale jaar 2006. Graag had ik aan deze rij nu ook Boy Kill Boy toegevoegd.

Boy Kill Boy is een Londense band die muziek maakt in de sfeer van The Killers en The Bravery maar daar bovenop ook nog wat emo-kruiden aan toevoegt. Deze omschrijving doet u misschien niet onmiddellijk watertanden, de songs van Boy Kill Boy zijn echter wel de moeite want up-tempo, memorabel, zeer melodieus en vaak onweerstaanbaar zijn de adjectieven die deze groep bij mij weet op te roepen. Oordeel zelf via hun MySpace-pagina.


Op 22 mei zal hun debuut-cd "Civilian" in de winkelrekken liggen. Hun meest recente single 'Suzie' haalde dit weekend zelfs de 17de plaats in de Britse charts.

MySpace
Bekijk de video van 'Suzie' bij Video-C (wow, wat een leuke naam voor een site!)
Meer op deze blog ;-)