Radio-C

november 18, 2005

Tiger Lou "The loyal"


De Zweed Tiger Lou, geboren onder de naam Rasmus Kellerman, verraste ons vorig jaar met zijn prachtige popplaat "Is my head still on?". We waren dus zeer benieuwd of "The Loyal", zijn derde cd, weer volstaat met sprankelende melodieën en fijne songs. En na enkele luisterbeurten kan ik met een gerust hart mededelen dat de heer Rasmus zijn songschrijverstalent niet heeft verleerd maar eerder heeft bijgeschaafd.
'The loyal', titelsong en tevens eerste single, is een mooi staaltje pop dat tot de laatste seconde spannend blijft en wat doet denken aan Radiohead. Een referentie die af en toe nog eens terugkomt op deze plaat. Wat minder spannend maar des te aanstekelijker zijn bijvoorbeeld 'Functions', 'All I have' of 'Albino apparel' om er maar twee te noemen en in 'Nixon' horen we zelfs een vleugje 'Latin' en alhoewel het refrein te simpel is voor woorden kan dit niet anders dan leiden tot een meezingbaarheidsfactor waar menig cantus een puntje kan aan zuigen.
Het mooiste nummer is het rustige 'National Ave' dat eigenlijk een vlechtwerk van stemmen is, die nadien nog lang blijven rondspoken in je hoofd.
Tiger Lou heeft met "The Loyal" een nieuw hoogtepunt aan zijn discografie toegevoegd en dus wordt het tijd voor meer (commerciële) erkenning, me dunkt.

Bekijk de video voor 'The loyal'.

1 Comments:

  • Ik vind TigerLou zó tof! Ik heb ze 1 keer gehoord op radio 3fm, en heb toen meteen hun album Is my Head still on, gekocht. Ik ben dat zeker van plan om ook bij The Loyal te doen! Nixon vind ik ook vet gaaf! Tigerlou is zeker een van mijn favoriete bands...Groeten!

    By Anonymous Anoniem, at 12 mei, 2006 17:06  

Een reactie posten

<< Home