Radio-C

maart 24, 2007

Cd van Week #12: Low - Drums and Guns


Heel verrassend is deze keuze wellicht niet, als je mijn eindejaarslijstje van 2004 zou bekijken. "The Great Destroyer" was toen wat mij betreft een van de platen van het jaar.
Niet dat ik nu zat te wachten op een "Great Destroyer part 2", maar toch was ik bij een eerste luisterbeurt wat teleurgesteld in de nieuwe sound van Low. Weg waren de gitaren die hun vorige album zo goed maakten, maar gelukkig bleken de composities op "Drums and Guns" wel goed genoeg om overeind te blijven met wat spaarzame drumloops.
Ook de unieke samenzang blijft hier meer dan overeind en uiteindelijk kan ik niet anders dan toegeven dat Low alweer een heerlijk plaatje heeft gemaakt.

Lees er gerust een uitgebreidere review op na bij Digg*.
MetaCritic (84%)

Breaker (mp3)
Murderer (mp3)

Video voor "Breaker"

Labels:

1 Comments:

  • Ik raak maar niet in de nieuwe plaat en ik baal daarvan want ook ik vond The Great Destroyer geweldig. Al die korte nummertjes op deze. Op hings we lost.. mocht het allemaal nog zo lang duren, nu is het voorbij voor je het weet. Maar ik blijf volharden.

    By Blogger Alexander, at 27 maart, 2007 19:03  

Een reactie posten

<< Home